PlayStation VR2 odzyskuje zdrowie – nadchodzi rewolucja!

Sony prezentuje śledzenie dłoni dla PSVR2 na targach SIGGRAPH Asia 2024

Sony prezentuje śledzenie dłoni dla PSVR2 na targach SIGGRAPH Asia 2024

W tym artykule dowiesz się:

  1. Najnowsza funkcja Sony dla PlayStation VR2, która umożliwia śledzenie dłoni bez użycia kontrolera.
  2. Jak ta technologia poprawia doświadczenia użytkownika i interakcję w środowiskach wirtualnych.
  3. Wgląd w przyszłe wsparcie i rozwój PSVR2 po tej innowacji.

Właśnie wtedy, gdy wydawało się, że obsługa komputerów PC będzie ostatnim słowem na PlayStation VR2 (PSVR2), Sony wprowadziło nową, ekscytującą funkcję: śledzenie dłoni. Technologia ta została niedawno zaprezentowana na konferencji SIGGRAPH Asia 2024 poświęconej grafice komputerowej i technikom interaktywnym. Jak donosi UploadVR, w wersji demonstracyjnej podkreślono obsługę śledzenia dłoni bez użycia kontrolera na PSVR2, co stanowi znaczący krok naprzód w interakcji w wirtualnej rzeczywistości. Chociaż firma Sony nie wydała jeszcze oficjalnego komunikatu na temat tej funkcji, w opisie prezentacji na SIGGRAPH wspomniano, że obsługa śledzenia dłoni jest „dostępna w najnowszym zestawie deweloperskim PlayStation 5”. Wydaje się, że rozwój ten jest wynikiem zgłoszenia patentowego z maja 2023 r., które wskazywało na kilka różnych funkcji śledzenia dłoni. To pierwszy przypadek wdrożenia tych pomysłów w rzeczywistym zestawie słuchawkowym.

Zalety śledzenia dłoni w VR

Wprowadzenie śledzenia dłoni w wirtualnej rzeczywistości pozwala na bardziej naturalne interakcje w porównaniu do korzystania z kontrolerów. Technologia ta nie tylko zwiększa realizm ruchu, ale także umożliwia bardziej zniuansowaną kontrolę w aplikacjach i grach. Na przykład, chociaż po naciśnięciu wirtualnego przycisku możesz nie otrzymać reakcji dotykowej typowo kojarzonej z kontrolerem, ruchy dłoni są znacznie bardziej intuicyjne i realistyczne. Film przedstawiający możliwości śledzenia dłoni na PSVR2 przedstawia poziom wierności i opóźnień porównywalny z Quest 3, co sugeruje, że funkcja Sony może zapewnić bezproblemową obsługę. Wartość śledzenia dłoni polega na jego zdolności do wypełniania luki między wirtualnymi interakcjami a ruchami w prawdziwym życiu.

Przyszłość PSVR2

Pomimo innowacyjnego wprowadzenia śledzenia dłoni przyszłość PSVR2 pozostaje tematem niepokoju wielu użytkowników. Oczekiwano, że PSVR2, wydany w 2023 roku, będzie wysokiej jakości, choć drogim zestawem słuchawkowym VR. Szczycił się takimi funkcjami, jak dotykowe słuchawki, śledzenie wzroku i flagowa gra, Horizon VR: Zew Góry. Jednak późniejsze wsparcie dla zestawu słuchawkowego pozostawiło wiele do życzenia; główne studia Sony nie wyprodukowały znaczącej liczby gier VR, co budzi obawy o zaangażowanie w platformę. W czerwcu 2024 r. raporty wskazywały, że Sony dokonało znacznych cięć w budżecie na przyszłe projekty VR. Następnie wypuszczenie adaptera PC PS VR2 w sierpniu 2024 r. zdawało się sygnalizować brak zaangażowania w tytuły ekskluzywne, umożliwiające użytkownikom dostęp do ogromnej biblioteki gier PC VR na platformach takich jak Steam. Jednak ujawnienie funkcji śledzenia dłoni daje promyk nadziei właścicielom PSVR2. Choć nie potwierdza to natychmiastowej zmiany strategii Sony w zakresie gier VR, oznacza to, że PSVR2 może w dalszym ciągu otrzymywać aktualizacje i ulepszenia, nawet jeśli nie jest to główny cel firmy.

Wniosek

Niedawna demonstracja śledzenia dłoni w PSVR2 to znaczący postęp, który może poprawić wrażenia z gry dla wielu użytkowników. Chociaż przyszłe wsparcie dla PSVR2 jest niepewne, funkcje takie jak śledzenie dłoni sugerują, że platforma nadal ma potencjał do ewolucji. Aby uzyskać więcej informacji na temat innowacji PlayStation VR i najnowszych trendów technologicznych, sprawdź to śledzenie wideo na żywo na targach SIGGRAPH Asia 2024 i zobacz, jak jest odbierany przez społeczność VR. Bądź na bieżąco z aktualizacjami dotyczącymi nadchodzących funkcji i ulepszeń PlayStation VR2! Zachęcamy do dzielenia się swoimi przemyśleniami i pytaniami na temat tej nowej funkcji w komentarzach poniżej!


Expertises: tech